Datos personales

Cultural Center for Audio Visual Exchange, is a non profit, non religious, non militant, non commercial institution, created on July 8 th, 1984, oriented and specialized in creative, research and collaborative learning processes, as support for human development on non industrialized or Third World Countries and Territories, this year we are celebrating our 27 anniversary and our 15 years on Caribbean, Greatest Caribbean, Iberoamerican and Latin America cultural and audio-visual sorrounds, AUDIENCES AND RECEPTION PROCESS, are our main goal. We provide on demand services, in parallel with communitarian social sharing on networks, as project and institution, we believe in self-management and support.

martes, 19 de abril de 2016

Por que no se crea la legislacion de amparo y desarrollo de las competencias en educación 3.0 para gifted and talented child, (SI ESTA PENDIENTE DESDE 1971) si son el 20% de la población mundial (Renzulli, 2014)?

De la longitudinalidad (UASD:1947-2000)

 y los impactos del analfabetismo científico,

el analfabetismo funcional,

el analfabetismo tecnológico,

 en el caso de la UASD en siglo XX,

para ciencias de la educación,

ciencias de la salud,

ciencias del deporte,

ciencias del ocio,

ciencias del espectaculo?

Y COMO PERJUDICO:

 LA INDUSTRIALIZACIÓN Y LAS EXPORTACIONES

DE LA REPÚBLICA DOMINICANA, 

TAL NIVEL DE IGNORANCIA (1970-2000)?

Por que no se crea la legislación de amparo y desarrollo de las

competencias en educación 3.0 para gifted and talented child,

 (SI ESTA PENDIENTE DESDE 1971) si

GIFTED AND TALENTED CHILDREN son el 20% 

de la población mundial (Renzulli, 2014)?





A que se llama alienación y vivir fuera de la REALIDAD,

como rector, como decano, como director de carrera, 1970-2000,

 en un instituto,escuela o universidad en el siglo XXI:

en el tema legislación especial sobre gifted and talented,

educación especial, aceleración curricular?

_________


1. A que ud. haya pasado EN LA UASD 30 ANOS (1970-2000) dizque

dirigiendo y no se haya enterado, de que la:

1.1. educación diferencial,

1.2.de que las pedagogías diferenciales y personalizadas (EDUCACIÓN 3.0):

 existen, comenzando por: el AUDIOVISUAL ESCOLAR ,

 EDUCATIVO O CON FINES CIENTÍFICOS.



2. QUE UD. QUE SE DICE SER UN POLITICO INFORMADO...

no sepa, que el problema del marco legislativo sobre educacion especial

y gifted child, fue resuelto en lugares como EEUU, desde 1971, justo

3 anos despues de que se inicio, la campana de Maestro Matthew Lipman (1969)

en el sentido de que DEBIA DE SER REFORMADA la educacion infantil,

sobre bases cientificas y filosoficas NUEVAS, para "dar pie con bola",

en los cambios de la realidad y sus tendencias para siglo XXI...


"Si queremos que los ADULTOS alguna vez, piensen, tendremos que invertir,

hoy, ahora mismo en crear la filosofia para ninos y con ninos..."


M. Lipman (1969)

"La filosofia va a la escuela"


___


LOS PROBLEMAS DE LA EDUCACION ESPECIAL, no son problemas pequenos...

No son problemas, sencillos...

Entonces, esa es la razon por la cual SE HA PRIVATIZADO EL SERVICIO de la

educacion de calidad o de clase mundial en paises como RD...


Porque la sociedad esta dividida, en unos que ese problema les importa poco

o nada....

y otros, a quienes les importa mucho, muchisimo... PERO NO POR RAZONES

teoricas ni politiqueras, sino... porque tienen el problema dentro:

1. De su casa.

2. De su aula.

3. De su escuela.

4. De su consultorio.

5. De su oficina...


Porque son madres, padres, tutores, cuidadores, de personas demandantes

de ser servicios de educación especial, en el caso concreto de gifted and

talented child...


O lo que es lo mismo decir, del 20% de la poblacion municipal,

provincial,

regional,

nacional,

continental,

mundial, siguiendo las estimaciones de Renzulli (2014)


ESTAS SON PERSONAS Y ORGANIZACIONES QUE PIERDEN siempre

no IMPORTA QUIEN gane las elecciones, porque estan invisibilizadas,

practicamente en cualquier lugar del mundo.


Yoe F. Santos/cciav

___________

Se ha ido Ismael Quintana (1937-2016)...

Una vida de creatividad, innovación y exitos.

________

El kayzen barato: aprender del error ajeno...

________



LA TODOLOGÍA NO ES CIENCIA, NI HA RESUELTO, JAMAS:

 NINGÚN PROBLEMA ESPECIALIZADO, ni

de salud, ni de educación, ni de cultura de paz,

ni de convivencia diversa y civilizada, en la tierra.



Yoe F. Santos/cciav


TU SOLO RUEGA, AMIGUITO, DE:

 QUE LOS PACIENTES,

NO LLEGUEN A PERDER LA PACIENCIA...
_________


El problema de la creación

-de una legislación sobre educación especial,

 de cara a gifted and talented child-

 fue resuelto por el Congreso en EEUU, justo a los 3

anos de la aparición del texto de Matthew Lipman (1969):

"La filosofía va a la escuela"...



Para America Latina y Caribe

 el problema no pudo ser resuelto,

-en el marco de las políticas

 publicas, en la mayoría de los paises-

ni en los anos 70s,

ni en los 80s,

ni en los 90s,

ni en los inicios del siglo XXI....



Para muestra basta siempre un botón:

en RD la musico-terapia,

es introducida al sistema publico de salud, en 2015.



Yoe F. Santos/cciav

___


Special Needs, Special education, Gifted Child:

 US Congress 1971.


____

Special education in the United States - Wikipedia, the free ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Special_education_in_the_United_States

Parents have the option of refusing Special Education

services for their child. ... segregation of students

with disabilities, and is based on Congress' finding

 students with disabilities ... Commonwealth of

Pennsylvania (1971) and Mills v. .... for other

special needs programs

 (e.g., Title I, English language learners, or gifted and ...




____

Education of the Gifted and Talented-Volume 1:

 Report to the Congress of the United States

 by the US Commissioner of Education.


SP Marland Jr - 1971 - ERIC

... Recognizing these needs, the US Office

 of Education is taking steps to meet them immediately. ...

which in itself attests to the strong concern

 dbout the need for improvements Li service to gifted


young people. ...

Special appreciation is'due the State

 and education agencydirectors of ...



___


The eight great gripes of gifted kids:

Responding to special needs


J Galbraith - Roeper Review, 1985 -



Why are so many minority students in special education?
B Harry, J Klingner - 2014 -



Gifted children with learning disabilities: A review of the issues
LE Brody, CJ Mills - Journal of learning disabilities, 1997



Culturally and linguistically diverse students in gifted education: Recruitment and retention issues
DY Ford, TC Grantham, GW Whiting - Exceptional Children, 2008



Research in special education: Scientific methods

and evidence-based practices
SL Odom, E Brantlinger, R Gersten… - … children, 2005



Educational Programs for Exceptional Children:

Resource Configurations and Costs. National

Educational Finance Project Special Study No. 2.
RA Rossmiller - 1971



The impact of homelessness on children.
Y Rafferty, M Shinn - American Psychologist, 1991

The children and youth we serve a national picture

 of the characteristics of students with emotional

disturbances receiving special education
M Wagner, K Kutash, AJ Duchnowski… - Journal of emotional …, 2005



Addressing the disproportionate representation of culturally

 and linguistically diverse students in special education

through culturally responsive educational systems.
JK Klingner, AJ Artiles, E Kozleski, B Harry, S Zion… -

 education policy analysis …, 2005




______________


Marland report -

Wikipedia, the free encyclopedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Marland_report


The Marland report is a 1972 report to the Congress

of the United States by S. P. Marland, which contains

 a widely known definition of giftedness of children. ...

by any other population with special needs

 served by the Office of Education.




____


International Handbook on Giftedness

https://books.google.com.do/books?isbn=1402061625

Larisa Shavinina - 2009 - ‎Education

The schoolwide enrichment model:

A how-to guide for educational excellence

 (2nd ed.). ... Helping the gifted/learning

disabled: Understanding the special needs

 of the “twice-exceptional”. ... Thompson, L. J. (1971).

 ... U. S. Congress (1978).




____

Education of the gifted and talented - Valdosta State University
https://www.valdosta.edu/colleges/education/...and.../marland-report.pdf

Report to the Congress of the. United States

by the. US. Commissioner of Education '.

AND ... Determine the extent to which special educational


Gifted Education Guidelines - WV


https://wvde.state.wv.us/osp/giftedguidelines-2a.htm


Students identified as gifted have special,

unique educational needs

 education of gifted and talented children. ...

program to realize their contribution to

 self and society" (Marland, 1971).



__________


Special education Facts, information, pictures ...
www.encyclopedia.com/topic/Special_education.aspx
Special education Definition Special education refers to a range of ..


Talented and Gifted Students
otec.uoregon.edu/tag.htm
See the Javits Gifted and Talented Students Education Program listed



The Law on Gifted Education - The National Research ...
nrcgt.uconn.edu/wp-content/uploads/sites/953/2015/04/rm05178R.pdf
by SS Series - ‎2005 -


Educating Gifted Students: CQR
library.cqpress.com/cqresearcher/document.php?id=cqresrre1997032800
Mar 28, 1997 - Are U.S. schools neglecting the brightest youngsters?


Gifted Children with Learning Disabilities: A Review of the ...
www.ldonline.org/article/5914/
by LE Brody -


Children w/ disabilities‎

www.disabledsportsusa.org/youth‎
All kids should get the chance to play. See how we make that happen.


PACER Center‎
Adwww.pacer.org/‎
Expands opportunities for children and

young adults with disabilities

Bullying Stories

Bullying Resources

Bullying Videos....

No hay comentarios:

Publicar un comentario